Cerita Malam Pertama Yang Syahdu

on 29.8.11


Walaupun cerita ni kita selalu dengar dan baca, tapi bila kita lihat dan ulang balik tetap lucu dan kelakar :)

Cerita Pengantin Malam Pertama untuk pengantin baru yang bernama Ramli. Dalam keheningam malam penuh syahdu, Ramli masuk kekamar kerana mengantuk.(kemungkinan ada juga rasa yang lain - paham-paham je lah..pengantin baru!)

Dilihat isterinya sudah berselimut dari hujung rambut ke hujung kaki.

"Malu agaknya. Maklumlah malam pertama..." bisik hati Ramli.

Dimatikanya lampu dan ia pun berbaring di katil. Dicelah-celah suara kodok menyeru pasangannya, terdengar suara isteri berbisik, penuh romantis, "Buah papaya dah masak ranum, bila tupai nak datang merasa ?"

"Dah, apa cerita ni ?" tanya Ramli dalam hati. Separuh malam dia terbaring berfikir. "Oh, agaknya isteri ku teringat kampung halaman.. Sian.. sampai mengigau ? Takpelah, biarlah dia tidur" bisik hatinya penuh understanding.

Malam kedua adegan yang sama cuma dialognya agak berbeza. Bisik isteri "Sawah bendang dah siap dibajak, bila Pak Tani nak turun menyemai?" "kesiannya bini aku.. masih ngigau lagi.. aku mesti cari penawar !" Ramli bertekad. Esok harinya, Ramli bercerita pada ayah yang kebetulan datang untuk bertanya khabar 'pengantin baru'. "Lah.." keluh ayah Ramli, "aku hantar belajar sampai Universiti, benda macam ni pun kau tak paham?"

Ayahnya pun mula bercerita perihal Adam & Hawa, Laila & Majnun, Romeo & Juliet...(yang relevan untuk pegantin baru je!) Sepatah cakap orang putih "about the birds & the bees".

"oh. macam tu." sengih Ramli, "baru saya paham. Taulah apa nak buat malam ni!"

Malam yang sangat ditunggu-tunggu Ramli pun tiba...adegan sama dikamar tidur. Cuma kali ini isterinya membisu seribu bahasa. "lah.. nape pulak senyap. takkan dia give up" tertanya-tanya si Ramli. Setelah sekian lama tanpa suara dari isteri, Ramli pun berkata, "Dah lapar betul rasanya perut, boleh tupai datang merasa?"

Malam dingin semakin sunyi.. tak jawab pun... "Kain pelikat dak disinsing rapi, boleh Pak Tani turun menyemai ?" pun..masih takde jawapan... Ramli mencuba lagi. "Juruterbang dah siap sedia...boleh pesawat turun mendarat ?"

Sayu sekali jawapan si isteri dari bawah selimut, "Maaf tuan... Landasannya baru saje banjir...!"

Iklan Text :
1- Rahsia Mudah Hamil - Tips Kesuburan Untuk Wanita
2- Tips Menghilangkan Jerawat Secara Berkesan
3- Panduan Lengkap Memelihara Kucing
4- Panduan Lulus MUET

Ranking: 5
Comments
14 Comments

{ 14 Komen... read them below or add one }

cik kiwi's said...

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...hahahahahha


August 29, 2011 at 12:28 PM
simanis said...

Padan muka! kahkahkah!


August 29, 2011 at 12:55 PM
Cik Kasut said...

hahahah aloi len kali jangan ler bermadah bagai klu laki 2 bukan mamat jiwang...hahahhaha


August 29, 2011 at 2:00 PM
shida'R said...

hahhaaa..kene tunggu bukan depan la jwbnya hahaa..giless tul dapat laki gini ;p


August 29, 2011 at 5:18 PM
caliph shuriken said...

tu laa pilot lambat pick up, skrg landasan dh tutup.. kena tggu lama lagi laa cmni, haa3...


August 29, 2011 at 6:42 PM
Nafisah Ruslan said...

hahaha.. kemain main pepatah lagi..
selamat hari raya


August 29, 2011 at 8:06 PM
Liyana Zahim said...

Wakakakak.. Eh sebenarnye sy tidak phm cite inilah krana sy bru bruasia 16 taun.. Eh~


August 29, 2011 at 10:38 PM
Cardiacku said...

hahahaha...
Kasihan sekali itu ya pasangan penganti baru...


August 29, 2011 at 10:50 PM
ADAM FIKRI said...

hahahahahha...kan dah rugi


August 30, 2011 at 5:53 AM
Mrs.Yie said...

banjir??kahkahkah.. :)


September 9, 2011 at 11:08 AM

Post a Comment

 
© Terbelog.com All Rights Reserved.