Info dan Jenis - Jenis Android

on 27.9.11


Android 1.0

HTC Dream

Di umumkan pada 23 September 2008
Smartphone pertama menggunakannya ialah HTC Dream
Updates Android 1.1 di keluarkan pada 9 February 2009 

Android 1.5 (Cupcake)


Dilepaskan pada 30 April 2009
Membolehkan video diupload ke Youtube
Upload gambar ke Picasa
Video (MPEG-4 & 3GP format)
Kamera (boleh merakan video)  

Android 1.6 (Donut)

Dilepaskan pada 15 September 2009
Berkebolehan untuk Voice Search
Boleh delete banyak gambar dalam suatu masa (Galeri)
Menampung WVGA resolusi skrin

Android 2.0 (Eclair)


Dilepaskan pada 26 October 2009
Kamera dengan flash
Penambahbaikan pada kelajuan menaip di virtual keyboard
Google Mpas 3.1.2
Live Wallpapers - animasi pada background
2.0.1 SDK dilepaskan pada 3 Disember 2009
2.1 SDK dilepaskan pada 12 January 2010

 Android 2.2 (Froyo)


Dilepaskan pada 20 Mei 2010
Kelajuan sistem dan memori dipertingkatkan
Voice dialing dan integrasi phonebook dengan bluetooth
Support Adobe Flash
Support resolusi tinggi seperti 720p

 Android 2.3 (Gingerbread)




Dilepaskan pada 6 Disember 2010
Design UI yang menarik dan laju
support WXGA resolusi
Internet calling
Efek Audio (equalizer & bass boost)
Support untuk multiple kamera
Improve penggunaan bateri
Improve audio & grafik
2.3.3
2.3.4
2.3.5 dilepaskan pada 25 Jul 2011
2.3.6
2.3.7 

Android 3.0 (Honeycomb)



Dilepaskan pada 22 February 2011
Motorola Xoom adalah tablet pertama yang menggunakan android ini.
UI yang amat menarik
support rakaman video HD dan flash kamera
Support resolusi tinggi
Support Dual-core processors
3.1 dilepaskan pada 10 Mei 2011
3.2 dilepaskan pada 15 Julai 2011

Iklan Text :
1- Rahsia Mudah Hamil - Tips Kesuburan Untuk Wanita
2- Buat Duit dengan Kitab Teknik SEO
3- Panduan Video Lengkap Membina Blog WordPress Sendiri
4- Panduan Lulus MUET

Ranking: 5
Comments
9 Comments

{ 9 Komen... read them below or add one }

Umie Artoqiemie said...

bila lahh agaknya aku boleh beli gadget camni huhuhu..


September 27, 2011 at 2:44 PM
Cik Azizah said...

manariknya..macam2 jenis..pasti mahal! huhuhu


September 27, 2011 at 3:18 PM
diana said...

punye lama keluaran nya ni baru akak tengok..
nampak snagt tak ambik tau sebelum ni....
hahhhah..
tapi keluaran lama pun hebat2 ye rupa dia..


September 27, 2011 at 6:04 PM
ekabukanmakcikkau. said...

ni lah yang adik aku terhegeh hegeh ni . nyampahh haha


September 27, 2011 at 8:28 PM
Liyana Zahim said...

Hanya mampu melihat... ...dan menangis.. Huwaaaaaaaaaaaa...


September 27, 2011 at 9:41 PM
Khairil said...

aku dok ingat android ni sejenis robot..huhu...


September 27, 2011 at 10:05 PM
Aida Omar said...

menyesal tgk gmbr nie..:( geram nak beli :P


September 28, 2011 at 1:38 PM
Iz.Eusof (Abg Stalker) said...

tgk je la bole takat ni..nk bli cm membazir je.


September 28, 2011 at 11:35 PM

Post a Comment

 
© Terbelog.com All Rights Reserved.