38 Cara Bakar Kalori

on 24.3.12


Ubat kurus, pil kurus, cara nak kurus, kurus tanpa senaman, diet untuk kurus, kurus tapi sihat, makanan tanpa lemak, teh kurus, semua ni orang selalu idamkan untuk menjadi kurus. Kaitan perkara kurus ni, aku nak kongsikan 38 cara dan jumlah kalori dibakar pada sesuatu aktiviti..untuk apa? untuk kurus la.. jom tengok..

Berikut merupakan jumlah kalori yang dibakar mengikut aktiviti yang dilakukan bagi mereka yang mempunyai berat antara 68 hingga 70 kg.

1. menonton tv = 40 kalori
2. berjalan pantas = 300 kalori
3. mengemas rumah = 240 kalori
4. berkebun (menyiram pokok dan membersih halaman) = 250 kalori
5. berkebun (menanam tumbuhan ) = 320 kalori
6. berbasikal statik =380 kalori
7. aerobik = 405 kalori
8. ping pong = 280 kalori
9. berlari di atastreadmill (40 min) = 500 kalori
10. tidur = 55 kalori
11. menjahit = 85 kalori
12. makan = 85 kalori
13. melakukan sulaman = 85 kalori
14. duduk di kerusi = 85 kalori
15. berdiri = 100 kalori
16. memandu = 110 kalori
17. melakukan kerja pejabat = 140 kalori
18. melakukan kerja rumah = 160 kalori
19. bermain golf (dengan buggy) = 180 kalori
20. bermain golf (tanpa buggy) = 240 kalori
21. menari tarian ballroom = 260 kalori
22. aerobik air = 400 kalori
23. berenang (kelajuan maksima) = 500 kalori
24. berjalan kaki dengan kelajuan sederhana = 280 kalori
25. meluncur ais = 500 kalori
26. berbaikal di taman = 450 kalori
27. berjoging = 500 kalori
28. mendaki = 500 kalori ++
29. aerobik (step aerobik) = 550 kalori +++
30. mengayuh kenu = 550 kalori
31. lompat tali = 700 kalori
32. kickboxing = 240 kalori
33. berlari laju = 700 kalori
34. berkuda = 428 kalori
35  yoga = 500 kalori
36. badminton = 760 kalori
37. naik turun tangga(3 km sejam)= 800 kalori
38. menari hip hop = 500 kalori

Iklan Text :
1- Rahsia Mudah Hamil - Tips Kesuburan Untuk Wanita
2- Tips Menghilangkan Jerawat Secara Berkesan
3- Panduan Lengkap Memelihara Kucing
4- Panduan Lulus MUET

Ranking: 5
Comments
5 Comments

{ 5 Komen... read them below or add one }

Dianaa said...

Eh, makan tu bukan ke tambah kalori juga?


March 24, 2012 at 3:45 AM
Terbelog said...

@Dianaa
sebab guna tenaga kot. info facebook ni hehe


March 24, 2012 at 9:21 AM
RazFiRa said...

ok lepas ni nak berlari laju.. heheheh


March 24, 2012 at 3:23 PM
kiwi said...

wah.. main badminton pun tinggi jugak ke. camni weekend je kena cari court badminton la


March 13, 2014 at 12:28 AM

Post a Comment

 
© Terbelog.com All Rights Reserved.