Jom Tengok Gaji Doktor Kerajaan

on 28.7.13

Berapa gaji seorang doktor kerajaan? sumber sahih dari blog doktor bloggerwanita.com

Masa mula-mula berkhidmat sebagai kakitangan awam dan menjadi doktor pelatih dulu, iaitu gred UD41, gaji pokok hanya dalam RM2400 lebih. Dan bila tambah dengan elaun perumahan, elaun kritikal,elaun wilayah dan gaji oncall. Jumlah gaji dalam RM4K ribu lebih. RM4k?

Mungkin sesetengah orang rasa jumlahnya banyak kan? tapi beban kerja pun banyak juga, kerja boleh mencapai sehingga 34 jam sehari.

Setelah 2 tahun bekerja sebagai pegawai perubatan, gred UD41 bertukar ke gred UD44. Gaji doktor juga akan meningkat. Gaji pokok bertambah dan elaun juga meningkat. Gaji pokok bermula dalam RM3000 lebih dan tambah elaun dan oncall, boleh capai RM7000 lebih. Kadang-kadang mencapai RM10K ribu jika rajin kerja lebih masa.

Sekarang tengah menunggu kelulusan untuk gred U48, gaji pokok dalam RM5000 lebih dan total gaji termasuk elaun, dekat RM8000. Jika tambah dengan duit oncall, mungkin boleh dalam RM10,000 - RM12000 sebulan.

Blogger fatin liyana
Blogger Fatin Liyana pun doktor juga..jangan tak tau


Iklan Text :
1- Rahsia Mudah Hamil - Tips Kesuburan Untuk Wanita
2- Buat Duit dengan Kitab Teknik SEO
3- Panduan Video Lengkap Membina Blog WordPress Sendiri
4- Panduan Lulus MUET

Ranking: 5
Comments
2 Comments

{ 2 Komen... read them below or add one }

boni kacak said...

rm4k pun sekarang macam rm2k je. kos sara diri makin meningkat sekarang ni..


July 28, 2013 at 1:11 PM
kiwi said...

betul gaji doc baru posting termasuk elaun lebih 4k tapi beban kerja luar biasa. sesuai la dengan gaji diorang.


March 13, 2014 at 12:22 AM

Post a Comment

 
© Terbelog.com All Rights Reserved.